Over De Pionier

KBS De Pionier is al jarenlang een begrip in Maarssen én daarbuiten. Als school hebben we de ambitie om kinderen voor te bereiden op een blijvend veranderende samenleving. Onze slogan is: Worden wie je bent! Wij hebben ons doel bereikt als leerlingen bij het verlaten van onze school zelfverzekerd en gelukkig hun weg vervolgen in het voortgezet onderwijs, in de samenleving en als persoon.

'Uitblinken in jezelf zijn'

“Op De Pionier mag iedereen gewoon zichzelf zijn. Of beter gezegd: buitengewoon zichzelf. Wij stimuleren kinderen en medewerkers om het beste van zichzelf te laten zien.

We noemen dat ‘uitblinken in jezelf zijn’ en scheppen alle voorwaarden die hiervoor nodig zijn: even  onderwijs op maat, binnen een veilige en respectvolle omgeving. Wij stimuleren kinderen en medewerkers om zoveel mogelijk zelf de regie te nemen. Tot ziens op De Pionier!”

Jan Willem Beelen
directeur

Onze missie

De missie van De Pionier is een school te zijn waar alle leerlingen en personeel volop kansen krijgen om hun talenten te ontdekken en verkennen, deze optimaal kunnen te ontwikkelen en vervolgens te benutten als respectvolle, verantwoordelijke mensen. Het is belangrijk dat kinderen, ouders en medewerkers zich thuis voelen op onze school. Dat iedereen zich persoonlijk gezien weet en vol vertrouwen in elkaar zich kan ontplooien. Naast kennisoverdracht besteden we veel aandacht aan de culturele, creatieve, persoonlijke en lichamelijke ontwikkeling van de leerlingen.

Welkom,

leren is leuk,

geloof in jezelf,

ontdek wie je bent,

je kan het!

Ons onderwijs

In ons schoolplan lichten toe waar we ons de komende jaren specifiek op focussen.

Scholen op de kaart

Scholen op de kaart geeft een compleet beeld van de scholen bij in de buurt. Hier staat ook informatie over de sfeer op De Pionier, de tevredenheid en beleid. Ook onze meest actuele schoolgids en andere praktische informatie zijn hier te vinden.